Közös nyilatkozat Kunzig Samar Rinpocse reinkarnációjáról

2023. december 4.

A tulkuk reinkarnációjának elismerésének hagyománya a tibeti buddhizmus sajátos vonása, amelyről általánosan elfogadott, hogy a Gyalva Karmapákkal kezdődött. Az első Samarpa, Tokden Dragpa Senge, a Harmadik Karmapa, Rangdzsung Dordzse közvetlen tanítványától kezdve, a Samarpák vonalának a tibeti tulkusok vonalai közül az egyik leghosszabb története van. A legtöbb Samarpa inkarnáció bekerült a Karma Kamtsang Aranyfüzérébe. Rendkívül jótékony hatással voltak a buddhizmusra és a Karma Kagyü tanításokra. Miután azonban a Tizedik Samarpa, Csodrup Gyatszo parinirvánába távozott, a Samar Rinpocse inkarnációinak elismerése és trónra emelése mintegy 170 évig tilos volt. Ez nagy veszteséget jelentett a tanításoknak, és pótolhatatlan űrt hagyott a történelmünkben.


Ezt észben tartva a Tizenhatodik Gyalva Karmapa trónra ültette Samar Mipham Csokji Lodrót, ami nagy megtiszteltetés volt. Tanítványainak érdemei azonban nem voltak elegendőek ahhoz, hogy megakadályozzák a Tizenhatodik Karmapa korai életkorban távozását a parinirvánába. És mielőtt a Kamtsangon belüli, ebből fakadó vitákat sikerült volna rendezni, Kunzig Shamar Rinpocse is eltávozott a parinirvánába, ami sok szomorúság forrása volt.


Akár az egymást követő Samarpák befolyása, akár az a tény, hogy a Tizenhatodik Karmapa visszaállította a Samarpák elismerését, akár úgy tekintjük, hogy a mi felelősségünk, hogy továbbra is elismerjük Kunzig Samarpa reinkarnációit. Annak, hogy az elismerés félreérthetetlen és vitathatatlan legyen, óriási haszna lenne a Karma Kagyü újraegyesítésének. Így mi ketten vállaljuk ezt a mindkettőnkre háruló felelősséget. A sok nehézség ellenére többször találkoztunk és mély beszélgetéseket folytattunk, amelyek nagyban növelték őszinte szándékainkat. Összefoglalva beszélgetéseink eredményeit:


Összefoglalva, mi a Karma Kamtsangban ugyanannak a tanítónak a tanítványai vagyunk, vadzsra testvérek egyetlen dharma vonalban. A viták szítása és az egymás közötti széthúzás nem más, mint rossz szolgálatot tenni elődeinknek a vonalban, és egy módszer számunkra, hogy elpusztítsuk a saját vonalunkat. Ezért erős pozitív hatása lenne annak, ha a Karma Kamtsang minden egyes követője a múltbeli tetteiért érzett mély megbánással legalább százezerszer recitálná a Vadzsraszattva mantrát és a Három szakaszból álló szútrát ezerszer, amilyen hamar csak lehet. Azt a szilárd elhatározást is meg kell hoznunk, hogy mostantól kezdve a drága Gyakorló Vonal soha többé nem szakadhat két frakcióra, és soha többé nem lesz vita a Kagyü mesterek reinkarnációi körül, különösen a Karmapa és Szív Fiai körül. Rendkívül fontos, hogy mindannyiunknak a Karma Kamtsang Gyakorló Vonalban a szamaja olyan elválaszthatatlan legyen, mint a vízzel kevert tej, és hogy egyetlen, együttműködő egészként jöjjünk össze. Arra kérünk mindenkit, hogy ezt tartsátok szem előtt.

Táje Dordzse
Ogyen Trinlej Dordzse

Az eredeti Közlemény itt olvasható.Fordítás/Bodhi Path Budapest