Koronavírus: Őszentsége Karmapa üzenete dharma-központok és gyakorlók részére

Táje Dordzse, Őszentsége a 17. Gyalva Karmapa a következő üzenetet küldi a koronavírus-járvány kitörésével kapcsolatban a világ minden táján lévő dharma-központok és gyakorlók részére:

2020. január 29.

Jelenleg a világon számos ember van olyan helyzetben, mely során az életüket fenyegető komoly veszéllyel néznek szembe.

Emiatt azzal a kéréssel fordulok valamennyi gyakorlóhoz és követőhöz, hogy egyhegyű odaadással imádkozzon nemes Csenrézihez és végezze halmozottan Nyungne böjt gyakorlatát. Ez itt és most, valamint a következő életekben is hasznos lesz.

Azt javaslom, hogy mindenki maradjon otthon és egy előre meghatározott időpontban csatlakozzon a közös gyakorláshoz élő videóközvetítésen keresztül. Mivel ez a koronavírus fertőző, sok ember összejövetele is nagyon veszélyes lenne. Ily módon viszont pozitív lehetőségeket halmozhatunk fel és megtisztíthatjuk a szennyeződéseket.

Kérem a kolostorokat és dharma-központokat a különböző régiókban, hogy szervezzék meg ezt a gyakorlást az ottani helyi idő szerint.

Általánosságban véve a különböző formában jelentkező számos akadály, melyekkel szembesülünk, mint például természeti katasztrófák, háborúk, fertőző betegségek és éhínségek, melyek folyamatosan előfordulnak, a kollektív és egyéni karmáink biztos következményei.

Mindazonáltal, mivel nem vagyunk mélyen meggyőződve erről, hajlamosak vagyunk tagadni cselekedeteink és azok következményei közötti okozati összefüggést, amikor nehéz kihívásokkal találkozunk. Bármi is legyen az ember vallási irányultsága, esetleg tévesen azt feltételezheti, hogy a legfőbb spirituális referenciája az együttérzésben részrehajló. Vagy tekinthetjük az összes problémát, melyekkel szembesülünk társadalmi rendszereink rossz politikája vagy téves tudományos nézetek vagy más negatív fejlemények következményének. Hajlamosak vagyunk haragudni ezek miatt, mely ahhoz vezet minket, hogy zavarodottságot érezzünk. Van, aki meg is őrül, míg mások öngyilkosságot követnek el. Ez rossz.

Általában ez mind annak a következménye, hogy nem tudunk megbékélni a ténnyel, hogy mindegy milyen gyakran van részünk örömben és boldogságban ezen a világon, a születés, öregedés, betegség és halál szenvedése egymás mellett jön, mint ahogy a test és annak árnyéka együtt járnak.

Bármilyen szenvedés merül fel, fontos, hogy beazonosítsuk annak gyökerét. A Buddha tanításaiban megtalálható az a rendszer/gondolatmenet, mely szenvedéseink eredetét visszavezeti a karmánkra és a zavaró érzelmekre. A szenvedések gyökerének feltárása azonban nem elegendő. Szükséges törekedni arra, hogy kifejlesszük a bizalmat az okok és körülmények egymásrautaltsága iránt, és bátorságra a karmikus következmények beismeréséért.

Vannak olyan útmutatások, amelyeket támogatok, amelyek azt mondják, hogy fel kell hagynunk azzal a szokással, hogy nem teszünk mást, mint nyomon követünk.

Ezért arra kérek mindenkit, hogy fontolja meg azt a kiváló tanítást, miszerint valamennyi érző lény a szülőnk volt valamikor, emellett határozottan ragaszkodjon ahhoz a tényhez, hogy a születés, öregedés, betegség és halál körforgása a függő keletkezés természete.

Az összes karmikus hatást a tudat puszta érzékelésének tekintve, kerüljétek az állandóság és a tagadás szélsőséges nézeteit, és gyakoroljatok újra meg újra.

Kezdjétek el a hat ülésből álló gyakorlást éjjel és nappal, gondoskodjatok arról, hogy fehér ételen tartsátok fenn magatokat, és töltsétek az időtöket olyan gyakorlatokkal, mint például a Nyungne vagy hasonló gyakorlatok. Az én részemről imádkozom a tanítóhoz és a Három Drágasághoz.

Az eredeti cikk itt olvasható.Fordítás/Fábián IldiŐszentsége hivatalos fotója/Thule G. Jug